Бързо и лесно съответствие с GDPR
Най-доброто решение за създаване и управляване на GDPR документи и процеси
Поискай оферта Безплатна консултацияВ днешната статия ще разясним кои организации трябва да спазват Европейския регламент, различните видове лични данни и начини за спряване с новите изисквания.
Ако една организация обработва лични данни, то тя е задължена да спазва Европейския регламент. Примери за подобни дейности са събиране на данни за потенциални и същестуващи клиенти, партньори или дистрибутори, служители или дори кандидати за работа. Този списък не е изчерпателен и обхваща всяка друга дейност, която изисква събирането на информация от физически лица. Ако такава е на лица, то фирмата трябва да бъде в съответстие с GDPR и да изгради вътрешна система, която да управлява нейните документи, регистри и процеси.
Дефиницията на лични данни е много широка и означава всяка информация, свързана с идентифицируемо физическо лице.
Примерите за лични данни включват:
собствено име и фамилия;
домашен адрес;
имейл адрес, като например име.фамилия@дружество.com;
номер на картата за самоличност;
данни за местоположение (напр. функцията за данни за местоположение на мобилен телефон)*;
адрес на интернет протокол (IP);
идентификационен номер на „бисквитка“;
рекламния идентификатор на вашия телефон;
данни, съхранявани от болница или лекар, които биха могли да бъдат символ, който уникално идентифицира дадено лице.
Ако събирате подобна информация, трябва задължително да отговаряте на всички изисквания и да водите подробна документация как, къде и защо се съхранява и обработва тя.
ОРЗД има за цел да създаде бизнес възможности и да стимулира иновациите чрез редица стъпки, включващи:
единен набор от общи за ЕС правила — прогнозира се, че единно, общо за ЕС законодателство за защита на данните би довело до спестяване на 2,3 млрд. EUR на година;
длъжностно лице за защита на данните, което отговаря за защитата на данните, ще бъде определено от публичните органи и предприятията, които обработват данни в големи мащаби;
обслужване на едно гише — предприятията ще контактуват само с един-единствен надзорен орган (в държавата от ЕС, в която те са установени основно);
правила на ЕС за дружества извън ЕС — дружествата, които са установени извън ЕС, трябва да прилагат едни и същи правила, когато предлагат услуги или стоки, или мониторинг на поведението на лица в рамките на ЕС;
правила за насърчаване на иновациите — гаранция, че предпазните мерки за защита на данните се вграждат в продукти и услуги от най-ранния етап на разработването им (защита на данните на етапа на проектирането и по подразбиране);
техники за насърчаване на поверителността, като например псевдонимизация (когато идентифициращи полета в рамките на даден запис на данни се заменят с един или няколко изкуствени идентификатора) и криптиране (когато данните се кодират по такъв начин, че само упълномощени субекти могат да ги четат);
премахване на уведомленията — новите правила за защита на данните ще отхвърлят повечето задължения за уведомления и разходите, свързани с тях. Една от целите на регламента за защита на данните е да се премахнат пречките пред свободното движение на лични данни в рамките на ЕС. Това ще улесни разширяването на предприятията;
оценки на въздействието — предприятията ще трябва да извършват оценки на въздействието, когато обработването на данни може да доведе до висок риск за правата и свободите на индивидите;
водене на отчетност — от МСП не се изисква да водят отчет на дейностите за обработване, освен ако обработването не е редовно или няма вероятност да доведе до риск за правата и свободите на лицето, чиито данни се обработват.
Най-доброто решение за създаване и управляване на GDPR документи и процеси
Поискай оферта Безплатна консултация