Губите пари като не използвате правни технологии. Ето защо.
Юристите и адвокатите обикновено са по-консервативни и не обичат промените. За това има разумно обяснение – те се нуждаят от нещо, което работи 100% от времето и не носи рискове. Професията на юриста е изключително отговорна и дори най-малките грешки могат да причинят значителни вреди.
Светът обаче се променя и то бързо. Новите технологии са по-надеждни от всякога и ако не се използват в ежедневната дейност, адвокатите и юристите губят много пари.
Можете ли да свършите работата без правни технологии? Разбира се. Добра идея ли е? Определено не. Има няколко добри причини за това.
Загубата на време означава загуба на пари
Всяка адвокатска практика, както и всеки бизнес, има ограничен времеви ресурс. Ако сте ефективни, можете да направите повече за по-малко време, което може да ви помогне да увеличите нетната печалба или да намалите цената си и да привлечете повече клиенти.
Колкото по-ефективен и предсказуем е вашият екип, толкова по-добри печалби ще получите. И най-важното – използването на правни технологии Ви помага да повтаряте резултатите си многократно, правейки кантората Ви устойчива.
Превключването на задачи убива вашата ефективност → кара ви да губите пари
Юридическата работа включва много дълбоко съсредоточаване, което изисква непрекъсната концентрация. Всеки път, когато загубите фокуса си, ви трябват 15-20 минути, за да се върнете в това състояние.
На практика това означава, че всеки път, когато трябва да смените концентрацията си, губите време и пари. Такива случаи са:
- търсене на файлове в безкрайни папки
- търсене на информация за случая в имейли или друго приложение
- питане на колега за нещо, което е направено (отнема фокуса на двама членове на екипа!)
- извличане на данни от публични регистри
В повечето случаи малките неща убиват ефективността на вашия екип. Ако нямате добра и евфективна организация, можете да загубите до 70% от производителността си, което води до значителни парични загуби.
Постоянният контрол означава загуба на пари
Работите от години. Създали сте добро име за себе си и Вашата юридическа практика. Клиентите растат, както и Вашият екип.
Не искате да загубите всичко, за което сте работили само защото Вашият нов служител е направил колосална грешка и затова бавно, но сигурно потъвате в навика постоянно да контролирате екипа си. Всеки важен или не особено важен документ минава през вас, проверявате имейли и в края на деня по-голямата част от ценното ви време е загубено.
Най-лошото е, че наистина бихте могли да навредите на репутацията на вашата практика, ако не извършвате този контрол, защото няма начин да се гарантира цялостното качество, освен ако не използвате правни технологии за минимизиране на тези рискове.
Правене на повтарящи се задачи ръчно
Създавате ли същия документ отново и отново ръчно? Или с помощта на стар шаблон, който включва грешно име на клиента или не е актуализиран?
Това е гигантски убиец на производителността. Първо започвате да търсите документа, след това правите копие и отново търсите правилната папка, в която да го поставите. Ами ако трябва да създадете 20 или дори 200 документа за един ден? Напълно невъзможно чрез ръчна работа.
Автоматизацията на документи ви позволява да избегнете грешки, като проверите всички въведени данни. Можете да създадете 1 или 1000 документа и да получавате едни и същи резултати всеки път. Ако документът е по-сложен, можете да продължите работата си върху него, но той вече е на 80-90% готов. Това ви спестява много време и, разбира се, много пари.
Като общо правило, ако повтаряте една и съща задача или създавате документ повече от три пъти, трябва да го автоматизирате.
Липсата на споделено знание намалява печалбите
И накрая, един от начините да загубите много пари е като не създавате споделено знание. Липсата на лесен и ефективен начин за споделяне на знанията на вашата кантора води до:
- Загубено време за извършване на едно и също проучване от няколко члена на екипа
- загуба от времето на опитните юристи в обяснения към младите колеги
- Грешки поради неопитност
- Несинхронизиран начин за справяне с един и същ въпрос
Ако искате да представите практиката си като единна организация, а не като отделни юристи, просто трябва да имате база от знания. Това ще ви помогне да уредите процедури за различните случаи и така ще спестите много време за всички членове на Вашия екип.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Големите адвокатски кантори, у нас и по света, знаят всичко това и активно ползват възможностите на правните технологии от години. Ето защо те са големи и стават все по-големи.
Съвременните технологии ви позволяват да работите по-ефективно и да увеличавате печалбите си, без да се нуждаете от разработчик във вашия екип.
Ако искате да разберете как да оптимизирате времето на екипа си чрез модерни правни технологии, можете да се свържете с нас на office@legal-tech.bg